martes, 28 de abril de 2020

MARTES 28 DE ABRIL


¡Buenos días, queridas familias!
Comenzaremos, como todos los días, activando un poco el cuerpo por la mañana:

LENGUA CASTELLANA
Los niños tendrán realizar la página 192. Tienen que leer la postal propuesta en el libro y realizar la actividad número 2.  Solamente tendrán que realizar esa página hoy.

LLENGUA VALENCIANA
Hui treballarem les pàgines 186 i 187 del llibre. Explicarem als xiquets qui són el narrador i els personatges en un conte abans de començar a llegir el conte del llibre i de fer les activitats.

Explicació:
A continuació vos adjunte una explicació per als xiquets posant com exemple el conte de: La Caputxeta vermella.
Els contes, com el de La Caputxeta vermella, han de començar d'alguna forma.
Tots els contes són històries inventades per algun autor que les va crear utilitzant la seua imaginació per a entretindre i interessar als seus lectors. A vegades els contes relaten històries de fantasia, i altres vegades coses que podrien succeir a la gent. Caputxeta és un conte fantàstic, no real.
Posarem com a exemple La Caputxeta, com hem dit abans. L'autor que va escriure aquest conte va ser un autor francés que es deia Charles Perrault. Va escriure aquest conte fa més de 300 anys.
Pensem en les característiques que tenen els contes. És molt important per a enriquir les històries contar com són els llocs que es nomenen. En aquest cas comptar com és el bosc ajuda els lectors a poder imaginar millor tot el que passa.
Els personatges d'aquest conte són: La Caputxeta, el llop, l'avieta i el llenyater. Però hi ha un altre més, el narrador, que és el que conta la història.
Els contes sempre tenen un inici, en el qual es parla sobre els personatges i s'introdueix la història. Aquest conte comença dient que La Caputxeta portarà a la seua avieta menjar en una cistella que l’ha preparat sa mare. Ix de la casa i es troba amb el llop.
Després en els contes sempre apareix algun problema. En aquest cas, és el llop qui indica malament el camí a La Caputxeta per a arribar primer a ca de l'àvia i menjar-se-la, i després es menja a La Caputxeta. Aquest és un gran problema que apareix en el conte. Es pot resoldre bé com en el cas del conte que hem posat com a exemple, amb l'arribada del llenyater que salva a l'àvia i a La Caputxeta traient-les de la panxa del llop.
Per a finalitzar es pot mostrar la vida d'aquests personatges transformada per la situació. Per exemple, La Caputxeta va aprendre la lliçó de no parlar amb estranys en el bosc.

MATEMÁTICAS
Los niños tendrán realizar las páginas 184 y 185 donde repasarán las figuras geométricas: el cubo y la esfera. Os dejo un enlace con un video tutorial para los niños donde aparecen varias figuras geométricas, aunque hoy nos centraremos solamente en el cubo y la esfera.

¡Feliz día!
Un cordial saludo
Emma López

No hay comentarios:

Publicar un comentario